Az órák során a gyerkőcök a játék, a zene, a dobolás és a mozgás öröme segítségével motoros, fizikai, pszichés élményekhez jutnak, mely elősegíti az idegrendszer érését, saját magáról alkotott képének pozitív irányba történő fejlődését.
A kurzusok 16 héten keresztül a dobolás fázisait veszi alapul, illetve a dobtanuláshoz szükséges funkciókat bontja külön részekre és variálja a fókuszpontól függően, 16, illetve 32 alkalomra szétbontva. Az órákon a gyermek egy komplex, interaktív foglalkozáson vesz részt, amelyben a dobolásban használt funkciókat,( úgy, mint: a memória, mozgáskoordináció, figyelem megtartása, probléma megoldás, kreativitás, hallás utáni értelmezés, írás és beszédkészség) használjuk a gyerkőcök értelmi és fizikai fejlődéséhez, miközben a dobszerkón valósítjuk meg a gyakorlatokat.
A foglalkozásoknál saját kotta/jel rendszert és hanganyagot használunk, ami a különböző színes formáknak köszönhetően a résztvevő gyerekeknek segít a testkép, testtudat elsajátításában, az összefüggések megtalálásában és az audio és vizuális felismerésben. A kurzusok hossza 60 perc több szünetet beiktatva. Az egyszerűbb gyakorlatoktól haladunk a bonyolultabbak felé, lépésről lépésre.
A kurzusokon, olyan érzésekhez jut, melyek segítségével képessé válik az őt érő ingerek pontosabb, gyorsabb feldolgozására, a megfelelő válaszreakció kidolgozására. Megtanulja kiszűrni a külső, zavaró tényezőket, elsajátítja az együttműködés szabályait, periódus észlelése és tempó tartása pontosabb lesz. A különböző ingereket előidéző feladatok folyamatos munkában tartják az agyat, így a dobkurzus segítségével képes lesz tudatosan összehangolni végtagjainak mozgását, betartani az együttműködés szabályait, muzikális ismerete bővül. A kurzusok lényege, hogy egyszerre használ audio, verbális, vizuális és mozgásos ingereket.
Az Alap kurzus heti egyszer “edzi a gyermekek kognitív és motoros funkcióit.
Az Alap kurzus rendszeres, heti egyszeri órái kiszámitható, átmozgató torna mind a pszichés, mind a kinetikus ingereknek.
Minden foglalkozás tartalmazza a koordinációt, memóriát, problémamegoldást, kép és hang felismerést, kreativitást fejlesztő gyakorlatokat. Az alábbi tematika a nehézségi, illetve zenei megközelítésen alapszik.