Class Details

Alap kurzus

Az órák során a gyerkőcök a játék, a zene, a dobolás és a mozgás öröme segítségével motoros, fizikai, pszichés élményekhez jutnak, mely elősegíti az idegrendszer érését, saját magáról alkotott képének pozitív irányba történő fejlődését.

A kurzusok 16 héten keresztül a dobolás fázisait veszi alapul, illetve a dobtanuláshoz szükséges funkciókat bontja külön részekre és variálja a fókuszpontól függően, 16, illetve 32 alkalomra szétbontva. Az órákon a gyermek egy komplex, interaktív foglalkozáson vesz részt, amelyben a dobolásban használt funkciókat,( úgy, mint: a memória, mozgáskoordináció, figyelem megtartása, probléma megoldás, kreativitás, hallás utáni értelmezés, írás és beszédkészség) használjuk a gyerkőcök értelmi és fizikai fejlődéséhez, miközben a dobszerkón valósítjuk meg a gyakorlatokat.

A foglalkozásoknál saját kotta/jel rendszert és hanganyagot használunk, ami a különböző színes formáknak köszönhetően a résztvevő gyerekeknek segít a testkép, testtudat elsajátításában, az összefüggések megtalálásában és az audio és vizuális felismerésben. A kurzusok hossza 60 perc több szünetet beiktatva. Az egyszerűbb gyakorlatoktól haladunk a bonyolultabbak felé, lépésről lépésre.

A kurzusokon, olyan érzésekhez jut, melyek segítségével képessé válik az őt érő ingerek pontosabb, gyorsabb feldolgozására, a megfelelő válaszreakció kidolgozására. Megtanulja kiszűrni a külső, zavaró tényezőket, elsajátítja az együttműködés szabályait, periódus észlelése és tempó tartása pontosabb lesz. A különböző ingereket előidéző feladatok folyamatos munkában tartják az agyat, így a dobkurzus segítségével képes lesz tudatosan összehangolni végtagjainak mozgását, betartani az együttműködés szabályait, muzikális ismerete bővül. A kurzusok lényege, hogy egyszerre használ audio, verbális, vizuális és mozgásos ingereket.

Az Alap kurzus heti egyszer “edzi a gyermekek kognitív és motoros funkcióit.

Az Alap kurzus rendszeres, heti egyszeri órái kiszámitható, átmozgató torna mind a pszichés, mind a kinetikus ingereknek.

Minden foglalkozás tartalmazza a koordinációt, memóriát, problémamegoldást, kép és hang felismerést, kreativitást fejlesztő gyakorlatokat. Az alábbi tematika a nehézségi, illetve zenei megközelítésen alapszik.

Hogy épül fel egy óra?

Ráhangoló gyakorlatok: Mikor megérkezik a gyermek az órára, ráhangoló kérdésekkel kezdem. Mondjon minimum 3 jó dolgot, ami történt ma vele, 1-10-es skálán hogy érzi magát?

Ismétlés: Mit csináltunk a múltkor? Mire emlékszel? Teszem fel a kérdést ezzel is élénkítjük a memóriáját. Elismételjük a múlt órai anyagot, többször, egyre jobban hagyni őt egyedül érvényesülni.

Fő feladat: Vagy az előző órai anyagot egészítjük ki egy plusz faktorral, vagy az megelőző foglalkozásra épülő gyakorlatot veszünk. Ismételjük többször, metronómra, vagy zenére is eljátszunk.

Lezárás/Elköszönés: Egy kis szabad foglalkozás a dobokon, majd megkérdezzük, hogy érezte magát, melyik gyakorlatot kedvelte a legjobban, és elköszönünk egymástól.

  • Az Alap kurzus előnyei:
  • Heti egyszeri alkalom, nem terheli le
  • Egyéni óra, ami 100% figyelmet garantál a tanár részéről
  • Iskolai elfoglaltsághoz könnyen igazítható
Call Now Button